Undervisning 22-04-2015

Matematik

iPad app: Multiplication Table Game
– Gennemføre 8 og 9 tabellen

iPad app: Gangestykker gemt i balloner
– 8 og 9 tabellen

Flashkort:
– vi øver gamle svære
– gangestykker for 8 tabellen

iPad app. Montessori matematik
– lave svære gangestykker der optjener 50 point.

Vi øver med at finde salmer i salmebogen:
– først ser vi på hundrederne, å tierne, så en enerne.
– på den måde er det lettere at se om man skal bladre lidt eller meget frem/tilbage i sin salmebog til en ny salme, set i forhold til den salme man for øjeblikket er bladret op på.

iPad app: Dragonbox Elements

Matematikfessor.dk
– vi arbejder videre med lektionerne.

iPad app: Lær klokken.
– vi har fundet en app, som gør det lettere at træne at hvis kl. er 4.00 så er det morgen og er kl. 16.00 er det om eftermiddagen – samtidig med at vi også skal kunne sætte klokken på et 12-timers-ur med viser. Der er mange faktorer at holde øje med 🙂

I haven

Om eftermiddagen var vi i køkkenhaven. Vi såede rødbeder og radiser i højbedet. Vi forkultiverede tomater, agurker, basilikum, dild, persille, store og små solsikke, Tagetes og Lupiner. Og Martin såede en masse ærter i en whisky-tønde og vi satte en tipi i tønden som ærterne kan vokse op ad.

Martin i Kastaniehaven - 1

Martin i Kastaniehaven - 2

Martin i Kastaniehaven - 3

Martin i Kastaniehaven - 4

Martin i Kastaniehaven - 5

Martin i Kastaniehaven - 6

Martin i Kastaniehaven - 7

Aften
Til spejder.

Undervisning 06-08-2014

Sommerferien er ved at være slut og vi starter op igen i Kastanieskolen 🙂

I dag har stået på havearbejde, vi fik besøg af Martins Farfar og Martin har i dag arbejdet med:

• at samle hækklip op fra vores meget lange hæk, smidt det op i en trailer og til sidst køre med ud og aflevere hækklip på genbrugsstationen
  • hjælpe med at lave frokost
  • plukke brombær – de blev dog alle spist før de nåede fryseren 🙂
  • at plukke alle store rabarber samt fjerne bund og blad

Martin samler hækklip sammen

Continue reading

Undervisning 11-03-2014

Vi skal have forårets første skoledag i Kastaniehaven og vi starter dagen med at tale om frø, hvordan de spirer, at de udvikler rødder og hvad de bruger rødderne til.

Vi printer et godt billede ud fra Googles billedsøgning som viser hvordan et frø spirer og bliver til en kim-plante.

Vi ser også disse videoer flere gange og får et godt indblik i spire-processen.

)
Continue reading