Undervisning 16-02-2016

Dansk
Stav Selv 5:
– side 16 og 17, opgave 23: Der 20 ord i en kasse og disse skal skrives på en tegning med børn på en skoleudflugt hvor den tilhørende handling sker. Og vi farvelægger en del af tegningen mens vi taler om hvad børnene mon foretager sig.
– side 22, opgave 31: Ord på en liste skal sættes ind i de rigtige sætninger, og der er drille ord med som ‘viste/vidste’ og ‘vent/vendte’. Bagefter skal ordene placeres i et krydsordsskema ud for deres nummer og ud for om de står vandret eller lodret.

Matematik
Tiktak 2, hæfte 2:
– side 3: Opgave med at tage tal fra en cirkel til venstre og pege på det tal i cirklen til højre som er 6+ større og tilsvarende opgave hvor det i stedet var minuus. Det var store tal så vi brugte en tallinie til at finde facit med.

Tiktak 3, hæfte 1:
– side 5: Helt ny type opgave med afrunding af tale op/ned enten til nærmeste 10’er eller 100’er. Her brugte vi også en tallinie til hjælp. Det tog tid at komme igennem alle øvelserne da de var helt nye.

Matematiktak 2, bog 2:
– side 32: Løse minusstykker, hvor man via en tallinie skulle enten tælle sig frem til resultatet og evt. bruge 10-hop først hvor det var relevant i forhold til at kunne løse opgaverne endnu hurtigere. Det tog tid at forstå principperne i et 10-hop.