Undervisning 07-10-2016

Kalender
Korrekt? Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag?: ___________________
Korrekt? Mandag, tirsdag, torsdag, onsdag, fredag, lørdag, søndag?: ___________________
Korrekt? Tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, mandag, søndag?: ___________________
Korrekt? Tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag?: ___________________
Korrekt? Onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag, tirsdag?: ___________________
Korrekt? Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, lørdag, fredag, søndag?: ___________________

Dansk
Bog: Opgave ordbog for sprøgører A:
– Side 19, opgaver om mad, her skal man genkende dem (der er en hjælpe ordliste) og skrive dem på linier nedenfor med korrekt en/et foran.

Bog: Nikolaj – Streg 5
– side 16 og 17 opgave 8: Skrive rim-ord og bagefter forbinde punkter med streger på siden under, for de bogstaver der var rim-ord, så der dannes en tegning

Bog: Nikolaj – Streg 4
– side 29: gennemgå den alfabetiske-ordliste og tale om hvad billede 19-36 forstiller og evt. hvad man bruger dem til

Frederik cyklede hen til supermarkedet om eftermiddagen efter arbejde, for at købe kød og grøntsager til aftensmad.
– Hvem kørte til supermarkedet?: ___________________________
– Hvor kørte Frederik hen?: ___________________________
– Hvordan kom Frederik hen til supermarkedet?: ___________________________
– Hvad ville Frederik i supermarkedet?: ___________________________
– Hvad købte Frederik i supermarkedet?: ___________________________
– Hvad skal Frederik bruge kødet og grøntsagerne til?: ___________________________
– Hvornår kørte Frederik i supermarkedet?: ___________________________
– Hvor havde Frederik været, før han cyklede hen i supermarkedet?: ___________________________

Træne: “I stedet for”
– Læg grøn serviet, rød serviet, køkkenrulle og stil flaske frem på bordet:
– Spørg, giv mig en ting jeg kan tørre mig om munden med?: _____________
– Spørg, giv mig noget andet til at tørre om munden med “i stedet for”: _____________
– Spørg, giv mig noget andet til at tørre om munden med “i stedet for”: _____________
– Flasken skal være den ting der ligger tilbage på bordet

– Læg dejskraber, madpincet, piskeris og skruetrækker frem på bordet:
– Spørg, giv mig en ting jeg kan bruge til at lave mad med?: _____________
– Spørg, giv mig noget andet jeg kan lave mad med “i stedet for”: _____________
– Spørg, giv mig noget andet jeg kan lave mad med “i stedet for”: _____________
– Skruetrækkeren skal være den ting der ligger tilbage på bordet

– Læg 2 bøtter med hagl, en skydeskive og lille hæfte frem på bordet:
– Spørg, giv mig en ting jeg kan bruge til at skyde med?: _____________
– Spørg, giv mig noget andet jeg kan bruge til at skyde med “i stedet for”: _____________
– Spørg, giv mig noget andet jeg kan bruge til at skyde med “i stedet for”: _____________
– Det lille hæfte skal være den ting der ligger tilbage på bordet

Bog: Stav Selv 6:
– side 37, opgave 38: Finde ud af om et ord i en sætning skal stave med r eller rr. Skrive ordet korrekt på linie tilhøjre for sætningen. Til slut finde to kontrolord på to slags bær.

Billedserie:
Lægge billedserie i korrekt rækkefølge. Skriv historien bag på på hvert billede. Alle personer og dyr skal have et navn. (A4 ark).

Krydsord: Sofus’ Lillebror nr. 508
– side 23, halvsidekryds (øverst)

Bog: Lidt om flagermusen
Læse side 13-14, 2x, genfortælle handlingen

SMS
Brug Martins mobiltelefon og send SMS til måde mor og far om hvad hvordan vejret er udenfor, og han skal spørge mor/far om hvornår de kommer hjem?

Kamera
Tag billeder af de to flotteste Legomænd på værelset.

Matematik
iPad app: Sensei Learning
– Klik på ‘Opgaver’
– Nederste venstre hjørne klik så kun gange er grøn
– Vælg ‘Centauri Fornacis 556’
– Løs de første 5 opgaver, på papir (fotokopier af udvidet-gangeskema) og skriv resultat ind i programmet ved ‘SVAR’

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *