Undervisning 06-12-2016

Matematik
iPad app: Sensei Learning
– Klik på ‘Opgaver’
– Nederste venstre hjørne klik så kun gange er grøn
– Vælg ‘Hepler 7112’
– Løs de første 5 opgaver, på papir (fotokopier af udvidet-gangeskema) og skriv resultat ind i programmet ved ‘SVAR’

iPad app: Pizza 1
– Spil to runder, og I hver må der kun være 1 fejl, ellers skal banen tages forfra

iPad app: MathCards
– Gå igennem 1 bane med gange og 1 bane med plus.

Kalender
Hvad er den 17?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er torsdag?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er sommer?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er fredag?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er den 2?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er november?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er forår?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er den 15?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er lørdag?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er vinter?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er marts?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er den 3?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid

Dansk
Bog: Forår på Solvej
Side 4 og 5, læs tekst der handler om forår, se billeder og besvare spørgsmål hertil.

Bog: Tid til Læseforståelse B
Læse side 10, 2x og besvare spørgsmål på side 11

Bog: Camilla og Morten 3
Side 5, opgave 3: Alfabetøvelse med vokaler og konsonanter.
Side 5, opgave 4: Der er 7 sætninger med spørgsmål, og dertil ord som beskriver noget fra sætningerne, og man skal selv finde på flere beskrivende ord (tillægsord)
Side 6, opgave 5: Der er 8 billeder som kan blive til sammensatte ord og disse skal skrives på linier nedenfor. Der er hjælpeord til at færdiggøre de sammensatte ord.
Side 6, opgave 6: Der er 7 sætninger med spørgsmål, og dertil ord som beskriver noget fra sætningerne, og man skal selv finde på flere beskrivende ord (tillægsord)
Side 7, opgave 7: Tekst om en 3. klasse der skal på lejrskole, og forneden er der 8 sætninger med spørgsmål til teksten som skal besvares.
Side 9, opgave 9: Der er 4 billeder der beskriver en pige der står op om morgenen og gør sig klar og under hvert billede er der tekster der passer til og som skal udfyldes med ord. Her er der et første begyndelses hjælpe-bogstav.

Bog: Camilla og Morten 2
Side 57, ordliste: Gennemgå de næste 25 ord i ordlisten (b), læs dem op og tal om hvad de er og/eller hvad de kan bruges til (hvis muligt)

Kort med høflighedsfraser (Samme sæt af kort som mandag):
Læs taleboblen.
Tal om hvad situationen omhandler.
Hvad tror I at dem som bliver talt pænt til svarer tilbage?

Krydsord: Sofus’ Lillebror nr. 508
– side 12, Griberenkryds midt på siden.

Bog: Opgaveordbog for sprogører B:
– Side 8, Der er masser af billeder og ord som skal sættes sammen med streger. Hvis man ikke ved hvad et billede forestiller, så kan man finde hjælp på side 3 og 6.

Bog: Nikolaj – Streg 6
– side 31: Læse de næste 31 ord fra ordlisten (i, j og k):
– Hvad bruger man en kagerullet il?: _____________________________
– Hvor bruger man kajakker henne?: _____________________________
– Hvad sker der hvis man rører ved en kaktur?: _____________________________
– Hvad er en klapperslange?: _____________________________
– Hvad betyder det at man klemmer?: _____________________________
– Hvad er en kornmark?: _____________________________
– Hvad i kroppen sidder vores kranium?: _____________________________
– Hvad er en kurv?: _____________________________

Bog: Nikolaj – Streg 6
– side 26 og 27 opgave 13: Der er 21 ord der vises som billede og disse skal skrives på linier. Bagefter forbindes punkter med streger på næste side, for de ord der findes, så der dannes en tegning

Bog: Forstå hvad du læser 2:
– Side 19: Der er 2 tekster og derefter skal der besvares 3-4 spørgsmål til hver tekst.
– Side 20: Der er en masser billeder af ting, de 8 er ting der begynder med k eller b og disse skal skrives på linier nedenfor. Der er en 3×6 matrice med ord, men kun 12 af dem er rigtige ord, disse skal findes og skrives på linier nedenfor

Bog: Kædebøgerne, hæfte 3:
Side 72, 73 og 75. Opgaver hvor ord/sætninger skal passe til billeder.