Undervisning 05-12-2016

JUL
Tænd kalenderlyset (og lidt tid i adventskransen) og åbn næste låge i Lego-kalenderen 🙂

iPad app: Sensei Learning
– Klik på ‘Opgaver’
– Nederste venstre hjørne klik så kun gange er grøn
– Vælg ‘Fornacis 7111’
– Løs de sidste 4 opgaver, på papir (fotokopier af udvidet-gangeskema) og skriv resultat ind i programmet ved ‘SVAR’

iPad app: Ace Multiplay
– Vælg ‘Grid play’
– Spil to runder, og I hver må der kun være 2 fejl, ellers skal banen tages forfra

– Gå igennem 1 bane med dividere og 1 bane med minus.

Kalender
Hvad er den 13?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er fredag?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er vinter?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er onsdag?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er den 1?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er februar?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er efterår?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er den 22?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er søndag?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er sommer?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er april?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid
Hvad er den 31?: __ dato | __ ugedag | __ weekend | __ måned | __ år | __ årstid

Bog: Forår på Solvej
Side 2 og 3, læs tekst der handler om forår, se billeder og besvare spørgsmål hertil.

Bog: Lidt om leoparden
Læse side 12-15, 2x, genfortælle handlingen (Samme sider som igår, genfortælling uden oplæsning)

Side 55, opgave 76: Der er 7 linier med ord, 2 af ordene passer ikke med de andre ord, disse skal findes og streges ud.
Side 55, opgave 77: Der er 8 sætninger og ud for hver er der tre ord, og en af dem passer til sætningen og den skal der sættes ring om.
Side 56, opgave 78: Billede af to børn med skoletasker og en tankeboble til hvert barn. Nedenunder er der 6 spørgsmål der passer til billedet der skal besvares.
Side 57, ordliste: Gennemgå de første 18 ord i ordlisten, læs dem op og tal om hvad de er og/eller hvad de kan bruges til (hvis muligt)

Side 3, opgave 1: Alfabetøvelse og bagefter skal der findes et kontrolord.
Side 4, opgave 2: Der er syv sætninger og denne skal der skrives en modsætning til. Jeg læser en tyk bog => Jeg læser en tynd bog. Der er hjælpe ord til hver sætning i bunden af siden.

Kort med høflighedsfraser (Samme sæt af kort som tirsdag og onsdag):
Læs taleboblen.
Tal om hvad situationen omhandler.
Hvad tror I at dem som bliver talt pænt til svarer tilbage?

Krydsord: Sofus’ Lillebror nr. 508
– side 12, Griberenkryds øverst på siden.

Bog: Opgaveordbog for sprogører B:
– Side 6, Der er 11 billeder af ting der relaterer sig til tandlægen. Der skal skrives hvad man kan se på billederne samt med korrekt en/et foran. De billeder man ikke ved hvad forestiller, er også vist inkl. tekst på samme side.

Bog: Nikolaj – Streg 6
– side 30: Læse de næste 18 ord fra ordlisten (c, d, e og f) og tal om hvad de betyder, eller hvad man bruger dem til (hvis muligt)

Bog: Nikolaj – Streg 6
– side 24 og 25 opgave 12: Der er 20 rimord der vises som billede og disse skal skrives på linier. Bagefter forbindes punkter med streger på næste side, for de ord der findes, så der dannes en tegning

– Side 15: Der er 2 tekster og derefter skal der besvares 3 spørgsmål til hver tekst.
– Side 16: En figur består af trekanter og i trekanten står navnet på farven som den skal farves i.
Gå igennem en labyrint, hvor man kun må passere ord/sætninger for ting fra et skur.

Bog: Kædebøgerne, hæfte 3:
Side 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51, 53 (skriv tal) og 55. Opgaver hvor ord/sætninger skal passe til billeder.