Undervisning 30-03-2016

Dansk
Stav Selv 5
– side 30, opgave 44: Bøje 9 udsagnsord
– side 32, opgave 46: Indsætte manglende ord i sætninger, og bagefter lokalisere ordene i en bogstavsmatrice.

iPad app: Skriv og læs
– vi tog nogle billeder af elevents figurer fra Star Wars (Anakin og Obiwan Kenobi, samt Obi Wan Kenobi og General Grevious) og skrev 2 små historier til hvert sæt billeder.

iPad app: Skriv nu
– Laver 8 opgaver og det er så længe siden de er løst sidst, så vi sletter alle brugerdata så vi fremover starter forfra.

Matematik
iPad app: Sensei Learning
– Ny app vi bruger for første gang, her bestemmer man selv udregningsmetoden, man har en skærm man kan stille et stykke op på og så regne efter den metode man selv foretrækker og bagefter skrive resultatet ind.
– Især indenfor gange var der nye udfordringer da det ofte var 2 tal > 10 der skulle ganges sammen.
– Level 4-6 klasse
– plusopgaver: Aquarii 431, 6/10 opgaver