Undervisning 29-11-2016

Kalender
Sæt kryds i kalenderen frem til dags dato, hvilken dato er det?: ______________
Hvilken måned er vi i? __________________
Tæl antal dage til mor er hjemme igen (er noteret i kalenderen): ______________

Dansk
Bog: Vinter på Solvej
Side 8 og 9, læs tekst der handler om vinter, se billeder og besvare spørgsmål hertil.

Bog: Lidt om leoparden
Læse side 8-9, 2x, genfortælle handlingen

Bog: Camilla og Morten 2
Side 44, opgave 62: Der er 6 sætninger med spørgsmål som skal besvares. Ud fra hvad man kan se på et billede af børn der er med til fastelavn.
Side 45, opgave 63: Trække streger imellem 8 del-sætninger, så de bliver til hele læselige sætninger.
Side 45, opgave 64: Der er 8 linier med 5 ord i hver, og der skal sættes streg over det ord, der ikke passer sammen med de andre ord.
Side 46, opgave 65: Der er 7 sætninger som skal relateres til billede af børn på en legeplads
Side 47, opgave 66: Der er billede af 8 ting, man skal vælge 4 ting man gerne selv vil give som gave og skrive dem på linier nedenfor.
Side 47, opgave 67: Skrive alfabetet.


Kort med høflighedsfraser (Samme sæt af kort som sidst):
Læs taleboblen.
Tal om hvad situationen omhandler.
Hvad tror I at dem som bliver talt pænt til svarer tilbage?

Krydsord: Sofus’ Lillebror nr. 508
– side 5, Find ord i 3. kolonne, som er gemt i bogstavs-matrice (lodret), brug evt. en farveblyant. Tal om hvad de fundne ord betyder.

Bog: Opgaveordbog for sprogører B:
– Side 3, Der er 11 billeder af ting. Der skal skrives hvad man kan se på billederne samt med korrekt en/et foran.

Bog: Nikolaj – Streg 5
– side 31: Læse de næste 16 ord fra ordlisten (t og v) og tal om hvad de betyder, eller hvad man bruger dem til (hvis muligt)

Bog: Nikolaj – Streg 6
– side 18 og 19 opgave 9: Skrive de 21 sammensatte ord, der ses som tegninger, og bagefter forbindes punkter med streger på næste side, for de ord der findes, så der dannes en tegning

Sætning: “Peter har haft besøg af sin Bedstemor, hun kom en lørdag eftermiddag og tog hjem igen den efterfølgende tirsdag aften. Når Peter’s Bedstemor er på besøg, så sover hun altid inde på Peter’s værelse, og så tager Peter sit lagen, sin dyne og sin pude med ud, og sover i sine forældres campingvogn. Det synes Peter er rigtig hyggeligt, dog synes han det er lidt irriterende hvis han vågner om natten, og skal på toilettet, for så må Peter ud af campingvognen og ind i huset for at bruge husets toilet. Han må nemlig ikke bruge toilettet i campingvognen, når campingvognen står hjemme ved deres hus, campingvognens toilet bruger Peter og hans familie kun, når de er på campingferie om sommeren.”

Her skal I skiftes til at spørge hinanden og svare, når Læreren svarer skal svarene af og til være forkerte svar som Martin skal vurdere. Først når Lærerens svar er korrekt skal det rigtigt svar skrives ned

Lærer spørger Martin:
Hvem er kommet på besøg?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Hvem besøger Bedstemor?: ___________________________

Lærer spørger Martin:
Hvornår kom Bedstemor?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Hvornår skal Bedstemor rejse hjem igen?: ___________________________

Lærer spørger Martin:
Hvor mange dage er Bedstemor på besøg?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Hvor sover Bedste når hun er på besøg?: ___________________________

Lærer spørger Martin:
Hvor sover Peter henne, når Bedste låner hans værelse?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Kan Peter godt lidt at sove i campingvognen?: ___________________________

Lærer spørger Martin
Må Peter gerne bruge campingvognens toilet om natten?: ___________________________________

Martin spørger Lærer:
Hvordan kommer Peter på toilet om natten, når campingvognen står hjemme?:_____________________

Lærer spørger Martin
Hvonår bruger Peter og hans familie campingvognens toilet?: __________________________

Bog: Forstå hvad du læser 2:
– Side 5: Der er 2 tekster og derefter skal der besvares 3 spørgsmål til hver tekst.
– Side 6: Det er 18 ord, men kun 12 er rigtige ord, disse skal findes og skrives på linier nedenfor. Der er 15 ord i en matrice, Der er billeder af 7 af ordene som skal males blå, og tilsvarende af 8 a ordene som skal males gule.

Bog: Kædebøgerne, hæfte 3:
Side 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11 (skriv tal) og 13. Opgaver hvor ord/sætninger skal passe til billeder.

Klokken
iPad app: Moji Klockis:
– bane 4 og 5

Matematik
iPad app: Sensei Learning
– Klik på ‘Opgaver’
– Nederste venstre hjørne klik så kun gange er grøn
– Vælg ‘Centauri 660’
– Løs de sidste 5 opgaver, på papir (fotokopier af udvidet-gangeskema) og skriv resultat ind i programmet ved ‘SVAR’

iPad app: MathCards
– Kør runde med minus og gange opgaver

iPad app: Ace Multiplay
– Vælg ‘Grid play’
– Spil to runder, og I hver må der kun være 2 fejl, ellers skal banen tages forfra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *