Undervisning 27-10-2016

Kalender
Repeter månederns og find ud af hvilken måned vi er i nu: ________________________
Hvilken årstid er vi i nu? _____________________
Sæt kryds i kalenderen og find ud af hvilken dato vi har i dag: ________________

Dansk
Bog: Efterår på Solvej
Side 8 og 9, læs tekst, se billede og besvare spørgsmål hertil. Side 8 skriftligt og side 9 mundtligt.

Bog: Camilla og Morten 2
Side 11, opgave 12: Der er 16 billeder der skal sættes sammen til 8 sammensatte ord og disse skal skrives på linier ved siden af
Side 12, opgave 13: 14 sætninger med tilhørende numre skal sættes korrekt ind i en tegning der hvor handlingen i tegningen passer til sætningerne
Side 13, opgave 15: 42 ord i en matrice og der skal sættes ring om de ord der repræsenterer mad og drikke.

Billedserie:
Lægge billedserie i korrekt rækkefølge. Skriv historien bag på på hvert billede. (A4 ark).

Krydsord: Sofus’ Lillebror nr. 508
– side 25, Find ord i 2. kolonne, som er gemt i bogstavs-matrice. Tal om hvad de fundne ord betyder.

Bog: Nikolaj – Streg 5
– side 24 og 25 opgave 12: Skrive de 20 rimord der er afbildet som tegninger og som passer til de skrevne ord. Forbinde punkter med streger på siden under, for de rimord der findes, så der dannes en tegning

Sætning: “Helene kørte afsted på motorvejen mandag formiddag, og pludselig siger dækket på det ene baghjul ‘bang’ og punkterer, og hun må standse bilen, da den ikke længere kan køre ordenligt. Så ringer hun til Falck så de kan komme og hente hende og bilen og køre hendes bil hen til mekanikeren.

Her skal I skiftes til at spørge hinanden og svare, når Læreren svarer skal svarene af og til være forkerte svar som Martin skal vurdere. Først når Lærerens svar er korrekt skal det rigtigt svar skrives ned

Lærer spørger Martin:
Hvem kører afsted?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Hvor kører Helene henne?: ___________________________

Lærer spørger Martin:
Hvad kører Helen i?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Hvornår kører Helene afsted på motorvejen?: ___________________________

Lærer spørger Martin:
Hvad sker der med dækket?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Hvor på bilen sidder det dæk som punkterer?: ___________________________

Lærer spørger Martin:
Hvorfor er Helene nødt til at standse bilen efter det ene bagdæk er punkteret?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Hvem ringer Helene til?: ___________________________

Lærer spørger Martin
Hvorfor ringer Helene til Falck?: ___________________________

Martin spørger Lærer:
Hvor kører Falsk hen med Helenes bil?: ___________________________

Bog: Kædebøgerne, hæfte 1:
Side 44, 45, 46, 48, 49, 50, 51, 53 (skriv tal) og 55. Opgaver hvor ord/sætninger skal passe til billeder.

Klokken
iPad app: Moji Klockis:
– bane 4 og 5

Matematik
iPad app: Sensei Learning
– Klik på ‘Opgaver’
– Nederste venstre hjørne klik så kun gange er grøn
– Vælg ‘Tau Ceti 557’
– Løs de sidste 5 opgaver, på papir (fotokopier af udvidet-gangeskema) og skriv resultat ind i programmet ved ‘SVAR’

iPad app: MathCards:
– Kør runde med plus og divider opgaver

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

one × 5 =