Undervisning 27-02-2014

Dansk:
Cross Fun (Kryds og tværs):
– Opgave 43-48

Læs og forstå

Tim og Trine på tur:
– Lix=10
– 12 billeder med 10 spørgsmål til hvert billede

Matematik:
Multiplication Table Game:
– 2-10 tabellen øves igennem to gange. Hver gang en serie klares øges hastigheden hvormed man skal nå at trykke på tallene.

120 ord
– Martin arbejder med den del af app’en hvor han skal stave ord. Han ser ordet i 1-1½ sekund. Ordet bliver læst op. Derefter falder bogstaverne ned og Martin skal føre dem korrekt tilbage igen.

Tegnsprog:
– Blyant, tush, kuglepen
– Farver
– Vi laver tegnsprog hvor ovennævnte blyanter, tush og kuglepenne i forskellige farver skal placeres i forhold til en figurkat.

Besøg fra Tale- og Hørecentret v/Esbjerg Kommune:
– Martin gennemgår en ordforråds-test
– Får udleveret og gennemgår liste med undervisnings-Apps til iPad
– Martin læser Nyt flot værelse og besvarer spørgsmål.
– Vi drøfter hvordan dialogist læsning kan bruges på Martin:
— Have understøttende tegninger
— Tegne noget fra historien
— Bruge flere åbne spørgsmål
— Hvis et spørgsmål har svaret NEJ, hvad er så det rigtige svar?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

17 − three =