Undervisning 22-05-2014

Tegnsprog
Vi starter med tegnsprog, og repeterer alle de ca. 48 ord vi allerede har lært og lærer derefter 8 nye ord (der plejer at være 12 på et skema, men der var nogle gengangere fra tidligere.
– blomme
– æg
– creme
– frossen brød
– pølser
– sennep
– vaskepulver
– citron

Vi bruger dem igen i sætinger med ‘Hvad skal vi købe i supermarkedet’ og man svarer eksempelvis ‘Vi skal købe sennep og vaskepulver’.

Vi også også ‘Hvor er koppen’ og vi tager en kop med rundt i huset, stiller den i et rum og der svares med tegnsprog ‘Koppen er i køkkenet’ etc. Vi skiftens til at gå rundt og stille koppen og svare på spørgsmålet.

Klokken
Ny iPad app Interaktiv Hvad er klokken?: Her stiller man klokken anderledes, der står eksempelvis 11:43 og man stiller så først lilleviser på 11 og derefter flytter men den store viser til højre så minutterne kommmer til at passe. Der er også opgaver hvor man får tidspunktet at se (som tal) og så skal man tilpasse urets skiver derefter. I app’en er der både tal for timer og for minutter som ekstra støtte.

Dansk
iPad app: Pixi børnebøger. Martin får oplæst og følger med i historien ‘Bamsefamiliens skovtur’, bagefter læser han den selv højt.

Martin får læst historie og følger med bagefter læser han selv

iPad app Stavepladen. Udpege det ord der er gemt i en matrice så det passer til hvad man ser på et billede.

iPad app Skriv og Læs. Vi tager et billede af Martin, hundene og mor og far og skriver en lille historie til hvert billede. Bagefter læser Martin teksten op og det optages og gemmes sammen med bogen.

iPad app Pizzalino Aflutter dagens undervisning med at lave en stor pizza 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 + six =