Dansk
Skriftlig for 3:
– side 47 (opgaver med stumt d)
Læseopgave hvor 10 små historier skal kobles sammen med et billede.
Stav selv 3:
– side 30 – opgaver med krydsord.
Søren og Mette i skole:
– 2x læse side 48-50, samt genfortælle handlingen
Matematik
=====> Vi introducerer division <=======
Vi laver flash-kort med gangestykker på den ene side med resultatet og på den anden side skriver vi det samme stykke som division. Og Martin fanger konceptet indenfor 5-10 minutter. Nu skal vi først sikre at han visuelt er med på at gange er en smart måde at tælle en gruppe af noget og hurtigt finde det samlede antal. Mens division visuelt er noget han skal opfatte som at dele en mængde/antal ligeligt ud. Hertil vil vil bruge flash-kort til at automatisere, iPad apps som tydeligt kan vise deling samt terninger, Lego etc. som kan visualisere delingen.
Jeg vil Dele (division)
– side 1
– side 2, opgave 1
– side 2, opgave 1
Jeg vil Minus
– side 31
Kalender
– År, årstid, måned, dato, ugedag
– Remser 1. til 31.