Undervisning 12-06-2014

Tegnsprog
Vi øver alle de ord vi har lært om ting man kan købe i et supermarked
Derefter øver vi: Hvor er rød peber? Svar: Rød peber er i køleskabet.
Hvor er dåsetomater? Svar: Dåsetomater er i skabet.
Hvor er rengøringsmiddel? Svar: Rengøringsmiddel er i skabet ude i bryggerset.
Vi går videre og man får et helt ark med ting og Martin skal så vurdere hvilke ting der er i et køleskab, hvilke ting der er i en fryser og hvilke der kan være i et skab eller en skuffe. Eventuelt kombineret med hvilket rum (typisk køkken, bryggers og badeværelse).


Dansk
iPad app Pixi børnebøger: Først lytte til historien ‘Togrejsen’ og derefter læser Martin selv historien.

iPad app Happi SDS: Her får man tre ting at se, eksempelvis tre forskellige dyr og Martin skal så skrive kæledyr. Eller man ser ser tre ting i samme farve og Martin skal skrive farvens navn. Rigtig god træning af kategorisering af ting samt stavetræning.

iPad app 360 ord: Her finder Martin et ord som siges højt og man skal vælge blandt 6 muligheder. Vi kører på normale baner, kører på tid og man skal slå sin rekort. Sværhedsgrad 2 og 3.

Martin løser opgaver i ipad app 360-ord

iPad app ‘Lær at læse’. Her får man en række spørgsmål og skal pege på det billede som passer til. Har dog kun få opgaver, Martin løste dem alle sammen på kort tid .)

Matematik
iPad app Tabelspillet: Vi øver 7, 8 og 9 tabellen, nu skal de snart sidde helt fast 🙂

iPad app Bubble Pop Multiplication.

iPad app myBlee math. Vi går videre og er her nået til “eksamen” i 4 tabellen hvor man skal regne 20 tilfælde regnestykker fra 4 tabllen ud indenfor 2:30 minutter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × 1 =