Undervisning 12-01-2017

Bog: Længde 1
– side 4 og 5: Gennemgå de ting som vi kan bruge til at måle afstande med.
– side 6 og 6: 3 sætninger og billeder skal føjes sammen, alle omhandler det at arbejde med opmåling
– side 8 og 9: Der er 7 billeder af ting på den ene side, og man skal vurdere, om de kan gå igennem et musehul ved gulvet i et køkken afbilledet på den anden side.

Bog: Dyr omkring os
– side 4: En tekst om dyrene i skoven skal læses, dernæst et billede af en skov med dyr, nederst en række dyrenavn og der skal sættes kryds ud for de dyr som kan spottes i skoven
– side 5 og 6: Der er tekst og billeder af et egern og en har på den ene side, på den anden side er der 10 sætninger, og der skal sættes kryds ud for om det passer på et egern eller en hare.

Bog: Nikolaj, streg 6
– side 31: Gennemgå 18 ord fra ordlisten (S), læse dem og drøfte hvad det er eller kan bruges til (hvis relevant).

Bog: Forår på Solvej:
– side 8: En kort tekst om Påskeharen og et tilhørende spørgsmål. Desuden tegne 3 forskellige påskeæg.

– side 28: der er 2 ord og 8 tegninger og man skal finde de tegninger der passer til ordet. En billedkryds der leder frem til et kontrolord, som bagefter skal tegnes (en fodbold). Der er 16 billeder og man skal finde og skrive navnet på 8 af dem på linier nedenfor, såfrem ordene begynder med p eller m.
– side 29: 2 tekster med tilhørende spørgsmål.
– side 30: Opgave med at gå igennem labyrint, kun gå forbi ord der indeholder bogstavet d. Der er 15 billeder fordelt på to bokse. Navnene på billederne i den ene boks skal farves organge i et skema ovenfor, og tilsvarende røde for den anden boks. Et langt ord skal opdeles med lodrette streger så der fremkommer en sætning og bagefter skrives sætningen med korrekte mellemrum på en linie nedenfor.

– side 58: Gennemgå 35 ord fra ordlisten (i, j og k), læse dem og drøfte hvad det er eller kan bruges til (hvis relevant).

– side 22, opgave 24: Der er 4 ord og man skal skrive det modsatte ord på en linie til højre for. Derefter skal man i kasser over disse ord, tegne modsætningerne.
– side 22, opgave 25: Der er 8 ord og 8 tegninger og disse skal kobles sammen til sammensatteord, der skrives på linier nedenfor.
– side 23, opgave 26: Der er et billede af en klasse i skolen. Der er to personer en voksen og et barn hvor der er koblet nogle signalement spørgsmål til som skal besvares.

– side 4 og 5: Gennemgang af ting som kan bruges til at måle tid med.
– side 6 og 7: 6 billeder af ting som man kan bruge til at måle tid med og der skal sættes pile hen til andre billeder med situationer hvor tidsmålingsudstyr oftest bliver brugt (Eksempelvis et æggeur til madlavning)
– side 8 og 9: Billede fra en ur-butik og man skal udføre 7 opgaver med at tælle bestemte typer af ure som er til salg i butikken

Aften
Til svømning.