Undervisning 11-12-2015

Dansk
Søren og Mette og Dyrene:
– Læse 2x side 30 til 32
– Genfortælle handlingen
– Tegne handlingen i hæftet.

martin-læser-søren-og-mette-og-dyrene

Tid til Minilæseforståelse A
– side 16 og 17: Spørgsmål til historien om Peter og Petra

martin-læser-tid-til-minilæseforståelse

Ny Skriftlig for 3.
– side 68, opgave 1 og 2: En tekst indeholder ord med streg under, for hvert af disse ord skal der findes et synonym, som så bruges i stedet for. Bagefter skrives teksten igen, men med de nye valgte tillægsord.

Opgave med at sætte prik undervokalerne og bagefter dele ord som har 2 eller flere stavelser. Bagefter skal ordene ind i to kolonner, som hver danner et kontrolord. I kolonnerne er der små firkanter til hvert bogstav og i firkanterne er der tal for rækkefølgen af bogstaverne i alfabetet. Bogstavernes rækkefølge i alfabetet A=1, B=2 etc. kan ses bag i Stav Selv 4 (side 46). Til sidst skal de delte og ikke-delte ord skrives for sig.

Farveopgave, hvor firkanter skal farves ud fra den farve der står skrevet under firkanterne. Der er også billeder af ting (uden farve) og under skal man så skrive hvilken farve de pågældende ting har, eksempelvis ‘Aske er sort’, ‘En citron er gul’ etc.

Stav Selv 4:
– side 26, opgave 36: Vælger selv en farve for tillægsord og for andre ord. Og bagefter farve skema med ord alt efter om det er tillægsord eller andre ord.

Billedkunst
Opgave med drengen hvor hans kammerater og en masse slik skal farvelægges

Tegne glasset der ligger “væltet” på spisebordet og med terninger der er spredt ud. Denne gang må tegningen gerne farvelægges med farvekridt eller farveblyanter efter Martins eget valg.

Matematik

Matematiktak 2, bog 2:
– side 74, forskellige gangestykker.

Matematiktak 3, bog 1:
– side 25, ret opgave nr. 3
– side 25, forskellige plus og minusstykker.

Huslig
martin-støvsuger

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *