Undervisning 02-02-2016

2 opgaver med at dele ord i stavelser

2 opgaver med at finde modsætninger
Opgave med at skrive tillægsord der passer til navneord i en kort sætning, fylde tillægs ord ind i lille historie samt opgave med at farve felter med tillægsord i et skema.

Søren og Mette og deres venner
– Side 18 – 20
– Læse 2x samt genfortælle handlingen

Opgave med at opdele navneord alt efter om de er skrevet i ental eller flertal, samt opgave med trække en streg fra en tegning og hen til det rigtige ord.

Ny skriftlig for 3 side 100 og 101
– start på skattejagten
– side 101, opgave 1-4, opgaver med navneord samt finde frem til hvor post 1 på skattekortet befinder sig.

Stav Selv 5
– side 8, opgave 11: Opgave med at sammensatte svære navneord, eksempelvis: fattig+dom, tyv+eri.
– side 8, opgave 12: Gå fra tillægsord til navneord, eksempelvis at vaske -> et vaskeri.

Krydsord, Sofus lillebror 478:
– side 15, færdiggøre billedkryds

Tid til Læseforståelse A:
– side 36 og 37: Opgave med at læse en tekst om en pige der hedder Mette, hendes hest bliver syg og derfor kan hun ikke komme med til en klassefest. Hertil besvares spørgsmål.

Tiktak 3, hæfte 1
– Side 26: Opgave med at måle omkredsen om figurere med lineal og udregne omkredsen
– Side 30: Opgave me plusstykker sat op i trekanter med de to tal der skal adderes i bunden og resultatet skrives i toppen.
– Side 30: Opgave med at indsætte < eller > ved meget store tal (i tusinde)
– Side 30: Udregne små gangestykker og derefter indsætte < eller >

iPad app: MathEdge+
– 2 x 25 flashkortopgaver med divisionsstykker