Undervisning 11-11-2016

iPad app: Moji Klockis
– bane 4 og 5

Bog: Efterår på Solvej
Side 16 og 17, læs tekst der handler om pindsvinet og at det går i hi, samt om edderkopper, se billeder og besvare spørgsmål hertil.

Side 24, opgave 31: Der er billeder af dyr og mad og på linier nedenfor skal man skrive om det som er mad.
Side 26, opgave 35: 5 linier med 4 ord i hver linie, og her skal der i hver linie sættes ring om to ord som er modsætninger.
Side 26, opgave 36: Beskrivelse på tre linier skal følges til at lave tegning nedenfor.
Side 27, opgave 37: Sætte kryds ud for ting man kan lide at lave om aftenen
Side 27, opgave 38: 42 ord og der skal sættes ring om det som kan flyve

Billeder med antonymer (modsætninger) – nye kort:
10 ark med billeder af modsætninger. Underviseren ser bag på arket først for at vide med sikkerhed hvad der menes, mens eleven skal forsøge at finde ud af det udelukkende ved at se på billederne. Hvis eleven er i tvivl skal underviseren nævne et af ordene og eleven skal så ud fra det finde modsætningen. Hvis et kort klares uden fejl lægges det til side, hvis et kort kræver hjælp eller har fejl lægge det nederst i bunken til det kan huskes udenad.

Krydsord: Sofus’ Lillebror nr. 508
– side 29, halvside-kryds.

Bog: Lidt om haren
Læse side 16, 2x, genfortælle handlingen

Bog: Opgaveordbog for sprogører A:
– Side 32: opgaver om dyr i Danmark, der er 16 billeder af ting vedr. landbruget og ordene skal skrives med korrekt en/et foran.

Bog: Nikolaj – Streg 6
– side 6 og 7 opgave 3: Der er 21 ord og man skal færdiggøre det ord som billedet forestiller. Bagefter forbinde punkter med streger på næste side, for de ord der er fundet.

Bog: Nikolaj – Streg 5
– side 30: Tag de næste 24 ord fra ordlisten (G og H). Læs dem enkeltvis og tal om hvad det er eller hvad det kan bruges til (hvis muligt)

Bog: Kædebøgerne, hæfte 2:
Side 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 25 (skriv tal) og 27. Opgaver hvor ord/sætninger skal passe til billeder.

iPad app: Sensei Learning
– Klik på ‘Opgaver’
– Nederste venstre hjørne klik så kun gange er grøn
– Vælg ‘Luhman 659’