Undervisning 03-02-2014

9:25 -> 9:34 Kalender
Vi taler år, måned, årstid, ugedag (hverdag/weekend) og dato.
Vi remser 1. (første), 2. … op til 31.

9:34 -> 10:00 Dansk
Vi starter forfra med at læse Tine og Bister side 5-8.
Kun genfortælle for side 5 og vi går igennem handlingen på siden 3 gange. Noget der er meget svært at fostå for Martin her er at der i historien står at i det hus hvor Tine bor, der går stue og køkken går ud i ét.

10:25 -> 10:47 Dansk
Pirana 2 Dansk, side 52:
– opgave 2: ordsluse hvor man hele tiden fjerner et bogstav fra det forgående ord og så skal man kunne danne et nyt ord.
– opgave 3: fire sætninger indeholder hver en stavefejl som skal findes og rettes
– oggave 4: sammensætte 5 navneord

11:15 -> 11:55 Dansk
Pirana 2 Dansk, side 53:
– opgave 1: to dyr skal beskrives (en løve og en panda)
– opgave 2: der er en tegning af en by og der er 10 navneord på ting i byen. Tingene skal findes i byen og markeres med en cirkel. Derefter skal man selv finde tre andre ting og skrive dem ned. Et af ordene er blandt andet nedløbsrør som Martin ikke ved hvad er, så det går vi udenfor og kigger på og taler om at de er i brug når det regner og hvorfor vi gerne vil have vandet væk fra vores huse og ikke ind i vores huse når det regner.

12:19 -> 13:45 Matematik
Pirana 3 Matematik, side 30
– opgave 1: finde positioner i et koordinatsystem, her står der tal som senere skal lægges sammen
– opgave 2: male felter i koordinatsystemet og lægge de tal sammen som males og ligeledes finde ud af hvilket tal malede felter har indrammet.
– opgave 3: finde koordinater som indeholder tallet 11 og skrive koordinaterne ned.
– opgave 4: finde tal for 8 koordinater og lægge tallene sammen og sammenligne med kontroltal
– opgave 5: finde største og mindste tal i koordinatsystemet, lægge dem sammen og sammenligne med kontroltal
– opgave ekstra: en hel taltrække med plus og minus undervejs og man skal indsætte de manglende tal.
Pauser undervejs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *