Undervisning 19-01-2017

iPad: Forskellige opgaver

Bog: Camilla og Morten 3:
– side 28, opgave 32: Sætte 8 ord i alfabetisk rækkefølge (som bruges i en klasse på en skole)
– side 29, opgave 33: 8 sætninger om farver, og hvad farven mather (eks: trøjen er grøn som græs)
– side 30, opgave 34: Der er 8 sætninger og disse skal relateres til 8 billeder
– side 31, opgave 35: Billede fra børn i skolekøkkenet. Der er 9 relaterede ja/nej spørgsmål

– side 36: 39 ord, her skal findes 20 som er rigtige ord og disse skal skrive på linier
– side 37: 2 tekster med tilhørende spørgsmål
– side 34: 15 ord i skema og heraf er 8 af ordene navne på dyr der skal skrives på linier nedenfor.
– side 35: som side 33

Bog: Opgave-ordbog for sprogører B:
– side 16: 16 billeder af ting relateret til lufthavnen og skrive dem på linier nedenfor med korrekt en/et foran. Hvis man ikke kan genkende billedet er der hjælp at hente på forrige side.
– side 17: masser af billeder og ord i et stort rod – som alle relaterer sig til en lufthavn og disse skal relateres med en streg.

Bog: Nikolaj Streg 7:
– side 2: 16 navneord som skal bøjes

Bog: Dyr omkring os B:
– side 15, 16 og 17: Opgaver om 4 dyr, man ser deres ekskrementer og spor og derefter er der opgaver hvor disse skal relateres til dyrene
– side 18: Billeder af 5 dyr og man skal relatere dem til andre tegninger der viser hvor i skoven de bor
– side 19: Billeder af 7 dyr og man skal markere hvad der er forkert ved dem og skrive ordet herfor (eks: rådyr har en stor rævehavle)

Bog: Længde 1:
– side 18: tegne ringe på den længste figer på afbildet hånd.
– side 19: farve på tegninger, som matcher spørgsmål til tegningerne (eks. farv den hare der springer længst).
– side 20 + 21: sætte kryds ud for den ting som passer til den længde som tilhørende sætning foreskriver
– side 22 + 23: vurdere to tog og finde ud af hvilen af de to der er kortest

Bog: Klokken 1
– side 28, 29 og 30: Opgaver hvor man skal have styr på store (minut) og lille (timer) viser.
– side 24, 25, 26 og 27: sætte tal ind på en 12 timers ur-skive